Nabór na stanowisko pracownika socjalnego
Sulików, dnia 28.10.2019 r.
DYREKTOR GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SULIKOWIE
ogłasza nabór na stanowisko
PRACOWNIKA SOCJALNEGO
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sulikowie
Forma zatrudnienia: umowa o pracę
Wymiar zatrudnienia: pełny etat
Przewidywany termin zatrudnienia: grudzień 2019 r.
1. Wymagania niezbędne:
-
posiadanie kwalifikacji zgodnych z art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia
12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j Dz. U. z 2019 poz. 1507
ze zm.) tj. spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:
-
posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych,
-
ukończone studia wyższe na kierunku praca socjalna,
-
do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończone studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie,
-
osoby, które przed dniem 1 stycznia 2007r. otrzymały dyplom wyższej szkoły zawodowej o specjalności praca socjalna,
-
osoby które przed dniem 1 maja 2004 r. ukończyły studia wyższe na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia, nauki społeczne i socjologia,
-
osoby, które w dniu wejścia w życie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, tj. w dniu 1 maja 2004 r. kontynuowały studia magisterskie na kierunkach: politologia, psychologia, pedagogika lub socjologia ukończyły te studia do dnia 31 października 2007 r.,
-
osoby, które przed 1 maja 2004 r. rozpoczęły studia wyższe licencjackie lub wyższe magisterskie na kierunkach: politologia, psychologia, pedagogika lub socjologia.
-
posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-
niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, przestępstwa przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego,
-
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w określonym stanowisku,
-
znajomość przepisów prawnych z zakresu:
-
ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej,
-
ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego,
-
ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
-
ustawy z dnia 11 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
2. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy:
-
dobra znajomość obsługi komputera,
-
obsługa Systemu Informatycznego HELIOS,
-
umiejętność pracy w zespole, sumienność, rzetelność, dobra organizacja czasu pracy, terminowość,
-
komunikatywność, cierpliwość, opanowanie, nastawienie na rozwiązywanie problemów, samodzielność, odporność na stres, odpowiedzialność i dokładność w realizacji powierzonych zadań, chęć podnoszenia własnych kompetencji, wysoka kultura osobista,
-
prawo jazdy kat. B, posiadanie własnego samochodu,
-
doświadczenie zawodowe będzie dodatkowym atutem.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-
praca socjalna,
-
dokonywanie analizy i oceny zjawisk powodujących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej, kwalifikowanie do uzyskania świadczeń, prowadzenie wywiadów rodzinnych/środowiskowych,
-
udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osób i rodzin, skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań,
-
pomoc w uzyskaniu poradnictwa i udzielanie pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy,
-
udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
-
pobudzenie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych
w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, środowisk i grup społecznych, -
współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania
i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa, -
inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin,
-
współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,
-
prace administracyjne i biurowe.
4. Warunki pracy na stanowisku:
-
miejsce pracy – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulikowie, ul. Pocztowa 7a,
-
pełny etat, umowa na czas określony z możliwością dalszego zatrudnienia,
-
praca wykonywana jest w siedzibie Ośrodka oraz w środowisku na terenie Gminy Sulików,
-
praca w środowisku w zmiennych warunkach atmosferycznych,
-
praca częściowo przy komputerze o charakterze administracyjno-biurowym,
-
brak dostosowania miejsca pracy dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
5. Wymagane dokumenty:
-
życiorys (CV) oraz list motywacyjny,
-
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
-
dokumenty poświadczające wykształcenie,
-
inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
-
dokumenty potwierdzające staż pracy (świadectwo pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu).
6. Oświadczenia
-
oświadczenie kandydata, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
-
oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.
Wymagane dokumenty: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2019r., poz. 1781).”
Miejsce i termin składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć w terminie do dnia 12.11.2019 r. w pok. nr 2 w godzinach pracy Ośrodka poniedziałek, środa, czwartek w godz. 7.30- 15.30, wtorek w godz. 7.30-17.00, piątek w godz. 7.30- 14.00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko pracownika socjalnego” lub przesłać na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Pocztowa 7a, 59-975 Sulików.
W przypadku przesyłania dokumentów za datę wpływu uznaje się datę wpływu do Ośrodka. Dokumenty aplikacyjne nie objęte ogłoszeniem lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Informacje dodatkowe:
-
dokumenty składane w formie kserokopii winny być opatrzone klauzulą „za zgodność z oryginałem” i własnoręcznym podpisem kandydata,
-
kserokopie dokumentów złożone przez kandydata, który w wyniku przeprowadzonego naboru zostaną dołączone do jego akt osobowych;
-
w miesiącu poprzedzającym datę publikacji ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w GOPS w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%,
-
szczegółowych informacji udziela Dyrektor Ośrodka tel. 75 7787330, 888 099 405,
-
Dyrektor GOPS w Sulikowie zastrzega sobie prawo odwołania naboru bez podania przyczyny w całości lub części, przedłużenia terminu składania ofert pracy, zmiany terminu i miejsca otwarcia ofert oraz zmiany terminu zawarcia umowy,
-
kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie lekarskie, potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych – zdolność do wykonywania pracy na danym stanowisku pracy,
-
wszystkie dokumenty należy składać w języku polskim.
Dyrektor Gminnego Ośrodka ` Pomocy Społecznej w Sulikowie
(-) Wioletta Pawluk
załączniki do pobrania: http://bip.sulikow.pl/?id=8870