Warsztaty edukacyjno-profilaktyczne pt. „Funkcjonowanie dziecka z FASD w rodzinie, szkole i społeczności”.
Warsztaty edukacyjno-profilaktyczne
pt. „Funkcjonowanie dziecka z FASD w rodzinie, szkole i społeczności”.
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Sulikowie w ramach realizacji zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień zorganizowała dwudniowe szkolenie we współpracy z Gminami Lubań i Siekierczyn, które zostało przeprowadzone przez Prezesa Polskiego Instytutu FASD pn. „Funkcjonowanie dziecka z FASD w rodzinie, szkole i społeczności”.
W dniu 10.05.2023r odbyły się szkolenia dla uczniów klas VII-VIII Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Biernej oraz Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Sulikowie. Podczas warsztatów z młodzieżą poruszony został temat szkodliwego wpływu alkoholu na prawidłowy przebieg ciąży oraz konsekwencje wynikające ze spożycia alkoholu przez kobiety w ciąży (tzw. Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych (Fetal Alcohol Spectrum Disorder), który jest nieuleczalnym i niegenetycznym zespołem chorobowym).
W godzinach popołudniowych w spotkaniu edukacyjno-profilaktycznym uczestniczyli rodzice uczniów, którzy mieli możliwość zdobycia wiedzy na temat funkcjonowania dziecka z FASD w szkole, rodzinie i społeczności. Udział w szkoleniu dał możliwość poznania praw jakie przysługują rodzinom wychowującym dzieci z FASD.
W dniu 11.05.2023r. w Urzędzie Gminy Sulików odbyło się szkolenie dla realizatorów Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień tj. dla nauczycieli, pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulikowie oraz osób pracujących z dziećmi (pedagogów i psychologów). Podczas szkolenia uczestnicy zdobywali wiedzę na temat funkcjonowania dziecka z FASD w szkole i społeczności. Uczestnicy mieli możliwość omówienia prawidłowej diagnozy, poszukiwania wspólnych rozwiązań oraz poznawania możliwości terapeutycznych. Podczas szkolenia uczestnikom przedstawione zostały m.in. przykłady działań oraz specyficzne strategie postępowania z dzieckiem FAS/FASD pomagające przezwyciężyć mu posiadające trudności.